V době UVD/UVD+ zabíral tento na 65nm procesu údajně 4,6 mm2 die GPU. I když od té doby pár decoderů/encodérů a asi i funkcí přibylo, výrobní proces se zahustil více než řádově. Takže by mne nepřekvapilo kdyby UVD (dnes již VCN3.0 či jeho podmnožina) zabírala řadově <2 mm2+, proti celkové velikosti CPU+GPU by šlo odhadem ~1% die. Takže navýšení nákladů (i s ohledem na nutnou bezchybnost v této oblasti) bude velmi malé (1US$+/konzoli ... licence vůči MPEG LA musí mít asi pokryty i při SW dekódování). Přínosem může být nižší spotřeba/hluk a nároky na chlazení při přehrávání multimedií(streamů) kde je to přínosem. Konkureční výhoda, kdy má konzole funkcionalitou disponuje a konkurenční ne. Takže bych si tipl, že to budou mít buď oba, nebo žádný. ;-)
Tu druhou možnost bych přikládal spíše na vrub dřívějšímu vývoji konzolí, než záměru uspořit.
Odpovědět0 0